خوردن زیتون در صبحانه

خوردن زیتون در صبحانه

آیا می‌توان هر روز زیتون خورد و آیا آسیبی به بدن ما نخواهد زد؟ پاسخ منفی است چون زیتون بهترین و یکی از مفیدترین خوراکی‌ها در طول روز برای شماست. یک معجزه در بدن شما با خوردن زیتون در صبحانه اتفاق خواهد افتاد در حالی که شاید اصلاً فکرش را هم نمی‌کردید که خواص زیتون چگونه می‌تواند چندین سال بر طول شما بیفزاید. در ادامه با معجزه این میوه بهشتی آشنا می‌شوید.

در ابتدا ممکن است این سوال پیش بیاید که کدام نوع از زیتون را بخوریم تا تمام خاصیت آن جذب بدن شود؟ باید گفت که فرقی نمی‌کند‌؛ زیتون گرده، ماری، آربیکن، زرده، شنگه، زیتون پرورده، زیتون شور، ترشی زیتون، زیتون کنسروی، زیتون ایرانی یا زیتون خارجی باشد فقط باید زیتون ارگانیک باشد چون همه آنها حاوی مواد مغذی هستند.

بیماری‌های زیادی همچون ناراحتی قلبی_عروقی، دیابت، مشکلات دستگاه گوارش، زوال عقل، بیماری‌های پوستی، دردهای موضعی، پوکی استخوان و بسیاری دیگر با خوردن روغن زیتون و میوه زیتون درمان می‌شوند و این یک معجزه است. در ادامه بیشتر با فواید مصرف زیتون در صبحانه آشنا می‌شوید:

فهرست مطالب

فواید خوردن زیتون در صبحانه

  1. ضد التهاب است
  2. یبوست را درمان می‌کند
  3. با زیتون هضم غذا راحت‌تر است
  4. اگر آلرژی دارید زیتون در صبحانه بخورید
  5. کاهش وزن
  6. مفید برای قلب و عروق

ضد التهاب است

در زیتون آنتی اکسیدان‌هایی وجود دارد که به آن پلی فنول می‌گویند که ضد آتروژنیک‌ها و ضد التهاب، ضد قارچ و ضد میکروب است. این پلی فنول‌ها باعث کاهش استرس اکسیداتیو نیز می‌شود که باعث تقویت ذهن و مغز نیز می‌شود.

یبوست را درمان می‌کند

یکی از مشکلات اصلی امروز بشر وجود غذاهای با طبع سرد در دسترس و فروشگاه‌های عمومی است. خوردن این نوع غذاها بدون ملین باعث وجود یبوست در بدن می‌شود. بعضی مواد غذایی به تنهایی یبوست زا هستند مانند نوشابه‌های گاز‌دار و چای سیاه و تنقلات حاوی مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی و بسیاری از این موارد که خوشمزه نیز هستند و ما با خوردن آنها بعد از مدتی به یبوست شدید و بعد از آن ممکن است به بواسیر مبتلا شویم.

یکی از بهترین خوراکی‌های رفع‌کننده یبوست روغن زیتون است. وقتی صبح ناشتا روغن زیتون میل کنید قطعاً و تضمینی یبوست شما بعد از ۳ روز برطرف می‌شود. حال اگر می‌خواهید از یبوست در امان باشید هر روز یک تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون میل کنید و همراه غذا زیتون شکسته سنتی رودبار میل کنید.

توصیه حتما بخوانید: خوردن زیتون در شب

با زیتون هضم غذا راحت‌تر است

یکی از خواص جذاب و پرفایده زیتون، هضم غذاست. اکثر خوراکی‌های امروزی چرب و سنگین هستند و نیاز به زمان زیادی برای هضم دارند. زیتون در هضم زودتر غذاها به شما کمک می‌کند.

روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خوردن هم می‌تواند از فساد غذا در روده و معده جلوگیری کند و این موضوع درباره خواص زیتون در صبحانه نیز صدق می‌کند.

اگر آلرژی دارید زیتون در صبحانه بخورید

وقتی می‌گوییم زیتون خاصیت ضد التهابی دارد پس می‌تواند در درمان و پیشگیری از آلرژی‌های فصلی جلوگیری و یا آن را درمان کند. خاصیت آنتی هیستامین عصاره زیتون که در سطح سلولی عمل می‌کند که باعث کاهش واکنش‌های آلرژیک می‌شود و این یکی دیگر از معجزات دیگر زیتون صبحگاهی است.

زیتون می‌تواند باعث افزایش جریان خون شده و اثرات بیماری‌هایی مانند آسم را کاهش دهد.

کاهش وزن

تناسب اندام و کاهش وزن مشکل جدی امروز جامعه ما و یک معضل جهانی است. به دنبال رسیدن به وزن ایده آل هستید؟ زیتون اینجا هم به کارتان می‌آید. چربی‌های غیراشباع با سوزاندن چربی شکمی در کاهش وزن شما موثر است.

مفید برای قلب و عروق

چرا در سالهای اخیر سکته‌های قلبی و مغزی رو به افزایش است؟ آیا راهی برای کاهش مشکلات قلبی و عروقی وجود دارد؟ بله زیتون می‌تواند این مشکل را حل کند. وقتی در صبحگاه زیتون می‌خورید، مواد مغذی و آنتی اکسیدان موجود در زیتون از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می‌کند و مانع سکته قلبی در افراد می‌شود.

توصیه حتما بخوانید: گرفتن تلخی زیتون

دیگر خواص زیتون

زیتون از گذشته‌های دور تا به حال سر سفره‌ها وجود داشته و خواص بی‌نظیر آن و اهمیت زیتون در قرآن و تحقیقات جهانی به اهمیت این موضوع پرداخته و از خواص آن می‌توان به دارا بودن انواع ویتامین‌ها، امگا ۳ و امگا ۶، املاح معدنی و آنتی اکسیدان اشاره کرد.

متخصصان تغذیه به زیتون اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و همچنین مصرف روغن زیتون که این دو برای بالا بردن توان افراد مخصوصاً سالمندان که توان بدنشان کمتر است، پیشنهاد می‌شود. افرادی که مشکلات عصبی دارند با خوردن زیتون در صبح این باعث خوشرویی و آزامش اعصاب در این افراد شده و می‌تواند آرامش بخش طبیعی باشد.

جمع بندی

شاید روزانه برای بسیاری از مواد خوراکی خرج‌های اضافه‌ای داشته باشید یا اگر به دنبال سلامتی بدن در طول عمر خود به صورت مستمر باشید که این یک آرزوی همگانی است؛ باید خرید زیتون و روغن زیتون را در سبدغذایی خود قرار دهیم چون باعث می‌شود که در مجموع شما زندگی سالمی داشته باشید طبق تحقیقات ثابت شده که طول عمر افراد را افزایش می‌دهد.

5/5 - (2 نفر امتیاز دادن)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست